Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 11 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klášterem křížem krážem. Edukační programy pro děti předškolního a mladšího školního věku v Anežském klášteře.
Krulichová, Barbora ; Sládková, Kateřina (vedoucí práce) ; Havlůjová, Hana (oponent)
Diplomová práce se věnuje edukaci a edukačním programům určeným nejmladším návštěvníkům kláštera sv. Anežky České tj. dětem předškolního a mladšího školního věku. Práce bude rozdělena do dvou hlavních částí, teoretické a praktické. část stručně představí osobnost Anežky České, její život, skutky a legendy Anežského kláštera a jeho využití jakožto útočiště klarisek, dominikánů a minoritů, pohřebiště významných Přemyslovců a v neposlední řadě jako je bjektů pak tato část práce seznámí s potenciálem edukačních p amů jakožto pomocníků s historických osobností, památkových objektů a uměleckých děl, stručně představí historii Národní galerie a nastíní edukační programy, Anežském klášteře praktické části diplomové práce bude vytvořit edukační program Klášterem křížem krážem a popsat proces tvorby od samotného nápadu přes lizaci až po závěrečnou reflexi Klíčová slova: atá Anežka Česká, Anežský klášter, Národní galerie v Praze, galerijní edukace, edukační , děti, předškolní věk, mladší školní věk,historie, umění, kulturní dědictví
Slovanská epopej a Guernica: komparace dvou příběhů
Pešičková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací dvou "příběhů" uměleckých děl: cyklus Alfonse Muchy Slovanská epopej a obrazu Guernica od Pabla Picassa. Porovná okolnosti jejich vzniku, podmínky jejich darování a umístění, sporů o jejich vlastnictví apod. Práce se soustředí také na uvedená díla jako produkty kulturního marketingu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.
Analýza vybraných doprovodných programů Národní galerie v Praze se zaměřením na edukaci dětí a mládeže
Divíšková, Bára ; Prokůpek, Marek (vedoucí práce) ; Straková, Marcela (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zmapování aktivit Lektorského oddělení Národní galerie v Praze, se zaměřením na edukaci dětí a mládeže. Právě tato skupina reprezentuje budoucí návštěvníky, u kterých je výjimečně nutné vztah k instituci a umění budovat. Úvodní část seznamuje čtenáře se základní terminologií a s formami vzdělávání, do kterých muzejní edukace vstupuje. Následně jsou zde uvedena specifika edukace dětí a mládeže. V praktické části práce je čtenáři představena analýza nabídky vzdělávacích programů pro školy. Předešlé poznatky jsou demonstrovány na příkladu dvou, autorkou subjektivně zvolených a osobně navštívených, programech. Závěrem této práce je představení návrhu dalšího rozvoje muzejně-pedagogických aktivit vybrané instituce.
Specifika výkaznictví příspěvkových organizací v oblasti kultury
Staňková, Veronika ; Boukal, Petr (vedoucí práce) ; Vávrová, Hana (oponent)
Výkaznictví příspěvkových organizací prošlo výraznou změnou navázanou na tzv. reformu účetnictví státu. Diplomová práce se zaměřuje na přiblížení specifik vyplývajících z nové účetní legislativy, na její srovnání s mezinárodní úpravou a ukazuje principy hospodaření a účetního výkaznictví příspěvkových organizací na příkladu jedné z největších českých kulturních institucí - Národní galerie v Praze.
Slovanská epopej a Guernica: komparace dvou příběhů
Pešičková, Barbora ; Pech, Milan (vedoucí práce) ; Czumalo, Vladimír (oponent)
Bakalářská práce se zabývá komparací dvou "příběhů" uměleckých děl: cyklus Alfonse Muchy Slovanská epopej a obrazu Guernica od Pabla Picassa. Porovná okolnosti jejich vzniku, podmínky jejich darování a umístění, sporů o jejich vlastnictví apod. Práce se soustředí také na uvedená díla jako produkty kulturního marketingu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Muzejní marketing: Národní galerie v Praze v letech 2012-2014
Pajgrtová, Anežka ; Ježková, Tereza (vedoucí práce) ; Halada, Jan (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá aplikací marketingových postupů a nástrojů do muzejního prostředí s výtvarným uměním. Předmětem zkoumání této práce je Národní galerie v Praze - významná umělecká instituce, která má ambice vybudovat silnou muzejní značku mezinárodního formátu. Cílem práce je příprava doporučení pro Národní galerii v oblasti marketingu a komunikace. Doporučení vznikne na základě konfrontace rešerše současných trendů a příležitostí v muzejním marketingu a analýzy dosavadních aktivit Národní galerie. Práce je rozdělaná do tří částí. První část zahrnuje teoretické vymezení základních pojmů jako je muzejní marketing, strategický marketing, návštěvník, marketingový a komunikační mix. V druhé části se práce věnuje deskripci trendů a příležitostí v oblasti muzejního marketingu. Poslední část se zabývá zkoumáním aktivit Národní galerie a návrhem zlepšení jejích marketingových postupů.
Jaromír Neumann: znalec benátské malby
Lišková, Julie ; Zlatohlávek, Martin (vedoucí práce) ; Konečný, Lubomír (oponent)
Práce se zabývá osobností Jaromíra Neumanna jako znalce benátské malby na našem území. Jeho postup je dokumentován na množství obrazů z několika institucí, jež autorsky zařadil. Konkrétně se jedná o díla z Obrazárny Pražského hradu, Olomoucké obrazárny, Národní galerie v Praze a významný Tizianův obraz z Kroměřížské obrazárny, na nějž soustředil svůj zájem po dlouhou dobu. Jsou to díla malířské rodiny Bassanů, Paola Veroneseho, Jacopa a Domenica Tintoretta, Bonifazia Veroneseho, Rocca Marconiho, Pordenona a Tiziana. V obecnější rovině se práce věnuje problematice znalectví a restaurování, ale není jejím smyslem rozsáhlejší rozbor, spíše potřebné nastínění v souvislosti s tématem práce. Výsledkem by mělo být vymezení a specifikace Neumannova postupu autorského zařazení a snaha o postihnutí klíčových bodů formujících jeho určení.
Knihovna cestovatele Joe Hlouchy
Lísková, Marie ; Petruželková, Alena (vedoucí práce) ; Večeřová, Petra (oponent)
Bakalářská práce se zabývá osobní knihovnou cestovatele, sběratele a spisovatele Joe Hlouchy. Cílem práce je zjistit informace o této knihovně a popsat lokalizovaný fragment Hlouchovy knihovny. Po úvodu představujícím klíčové pojmy této práce následuje druhá kapitola, která přibližuje Hlouchův život včetně jeho sběratelských aktivit. Třetí část se zaobírá spisovatelskou činností Joe Hlouchy. Čtvrtá kapitola popisuje samotný proces pátrání po knihách z jeho osobní knihovny. Pátá část je věnována nalezeným exemplářům knih z Hlouchovy osobní knihovny. Poslední kapitola shrnuje získané poznatky a souhrnně pojednává o současném stavu knih z Hlouchova majetku.
Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011
Pilka, Lukáš ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Sládková, Hana (oponent)
Bakalářská práce "Marketing a propagace Národní galerie v Praze v letech 2010 - 2011" pojednává o komunikačních možnostech této nejvýznamnější instituce na poli prezentace výtvarného umění v České republice. V úvodní části přibližuje funkci muzea umění jako média a popisuje způsoby přenosu sdělení mezi uměleckým dílem, expozicí a publikem. Stručně popisuje úlohu Národní galerie dnes i v minulosti a uvádí služby, které nabízí. V hlavní části jsou popsána specifika marketingu muzeí a galerií, přičemž jsou doplněna o konkrétní příklady z fungování Národní galerie a statistickými daty. Práce definuje produkt této instituce, způsoby jeho nabízení veřejnosti a především metody, kterými je propagován.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 11 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.